تخریب بتن

بتن

تخریب بتن

آشنایی با نرم افزار xsteel

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ب.ظ

نرم افزار Tekla Structures از جمله نرم افزار های قدیمی مدلسازی سازه و تهیه نقشه های کارگاهی (شاپ دراوینگ) می باشد. این نرم افزار ابتدا با نام تجاری Xsteel معروف بود و بیشتر افراد قدیمی نیز با همین اسم این نرم افزار را می شناختند اما با افزوده شدن قابلیت های تکمیلی به آن (از جمله مدلسازی سازه های بتنی) به نرم افزار Tekla Structures تغییر نام داد.

لطفأ ادامه مطلب را ببینید…

روند کارکردن در نرم افزار تکلا بدین ترتیب است که ابتدا بر اساس نقشه های سازه ای که طراحی شده و نقشه های آن در فرمت اتوکد موجود است، قطعات به صورت سه بعدی ترسیم می گردند و سپس مرحله به مرحله پروژه تکمیل می شود. یعنی تیر و ستون ها بر اساس پروفیل ها و طول های معینی که در نقشه سازه موجود است ترسیم می شوند و سپس اتصالات، راه پله ها، مهاربندها و… مدل می شوند. پس از تکمیل مدلسازی (و یا در حین مدلسازی) و کنترل صحت آن، نقشه های کارگاهی به سادگی از تک تک قطعات قابل استخراج است. این نقشه های کارگاهی شامل نقشه های قطعه زنی، نقشه های مونتاژ و نقشه های نصب می باشد.

برخی از قابلیت هایی که می توان در نرم افزار تکلا از آن استفاده نمود عبارتند از:

۱- مدلسازی انواع سازه های فلزی و بتنی با هر شکل و پروفیل دلخواه

۲- استفاده از دیتیل ها و اتصالات آماده نرم افزار و یا تعریف اتصالات جدید در کاتالوگ

۳- امکان شبکه کردن سیستم ها و فعالیت همزمان چند نفر تحت یک سرور (حالت Multi-user)

۴- امکان فازبندی کردن هر قسمت پروژه بطوریکه هر فردی در سیستم خود بر روی فاز مشخصی کار کند و در نهایت فازها در یک سیستم تجمیع شوند.

۵- تولید انواع نقشه های کارگاهی از جمله نقشه های قطعه زنی (درج جزئیات برشکاری و سوراخ کاری)، نقشه های ساخت، مونتاژ و نقشه های نصب سازه که بطور چشمگیری باعث کاهش خطاهای انسانی در حین تولید نقشه ها به روش سنتی و با نرم افزارهایی نظیر اتوکد خواهد شد.

۶- گزارش خروجی دقیقی از مصالح، احجام و المان های استفاده شده در پروژه که کمک شایانی به تهیه لیستوفر بدون خطا خواهد نمود و می توان بر اساس آن برآورد اولیه صحیحی از لیست خریدهای پروژه داشت.

۷- امکان فراخوانی نقشه های سازه از نرم افزار اتوکد و ارسال نقشه های شاپ به نرم افزار اتوکد

۸- امکان ارائه توالی نصب بخش های مختلف سازه و بکارگیری تکنیک های مدیریت پروژه در حین عملیات ساخت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی